شناسهٔ خبر: 31530 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمک مالی «سقراط» و «پاییز» واریز نشد/تعلل در تحقق وعده معاون‌هنری

وضعیت صندوق «حمایت از هنرمندان بیمار» جشن کانون ملی منتقدان تئاتر در سال ۹۳ حاکی از آن است که هنوز پول یک اجرای «سقراط» و «پاییز» واریز نشده و خبری از تحقق وعده ۲۰ میلیونی معاون هنری نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی نصیری رییس کانون ملی منتقدان تئاتر درباره وضعیت صندوق «حمایت از هنرمندان بیمار» که در روز جشن کانون ملی منتقدان تئاتر در پایان سال ۹۳ شکل گرفت به خبرنگار مهر گفت: این صندوق در گردهمایی حمایت از هنرمندان بیمار که در جشن کانون ملی منتقدان ایران شکل گرفت به منظور حمایت از این هنرمندان در نظر گرفته شد. مسئولیت این صندوق با سیدجواد روشن است که کارگردانی جشن کانون را بر عهده داشت.

وی درباره ذخیره مالی این صندوق و وضعیت واریز شدن مبالغی که کارگردان‌های ۲ نمایش «پاییز» و «سقراط» مبنی بر اختصاص فروش یک روز از اجرای خود به این صندوق، توضیح داد: هنوز پول یک اجرای نمایش‌های «پاییز» و «سقراط» به صندوق واریز نشده است. در حال حاضر مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی جوایز نقدی آقای فرهاد آئیش و حمیدرضا نعیمی که به صندوق اهدا شد و همچنین ۲ میلیون تومان اهدایی ستاد برگزاری جشن کانون که دستمزد عوامل اجرایی این جشن بود، در صندوق موجود است.

​رییس کانون ملی منتقدان تئاتر درباره سرانجام و آینده این صندوق و احتمال فعالیت مستمر و مستقل آن، تأکید کرد: هنوز تصمیمی درباره فعالیت مدام یا مقطعی این صندوق گرفته نشده است. طی یک هفته آینده تصمیم‌گیری درباره ادامه داشتن فعالیت این صندوق اتخاذ می‌شود. شاید تصمیم گرفته شود که این صندوق به صورت مستقل یا زیر نظر صندوق مشابه در خانه تئاتر فعالیت کند یا دیگر فعالیتی نداشته باشد.

مسایل اداری پرداخت ۲۰ میلیون تومان انجام نشده است

همچنین سیدجواد روشن مسئول این صندوق و کارگردان جشن کانون ملی منتقدان تئاتر در سال ۹۳، درباره وعده ۲۰ میلیون تومانی علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در آن جشن که در ازای خرید یک تابلوی عکس از هنرمندان درگذشته تئاتر داده شد، توضیح داد: چون ۲۰ میلیون تومان مدنظر باید برای پرداخت شدن به صندوق روند اداری خود را طی کند و باید سند اداری برای پرداخت آن وجود داشته باشد، هنوز سیکل اداری خود را طی نکرده و پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: ما در گفتگویی که با آقای مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص این پول داشتیم که به منظور حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر وعده داده شده، ۲ پیشنهاد ارائه دادیم. اولین پیشنهاد این بود که اگر هنرمند یا هنرمندان بیماری هستند، پول به صورت مستقیم به حساب‌شان واریز شود. پیشنهاد دوم این بود که کارهای اداری مدنظر انجام شود و پول به حساب صندوق مشابه در خانه تئاتر واریز و از آن‌جا به هنرمندان بیمار پرداخت شود.

روشن در پایان تأکید کرد: قرار شد که این موضوع روی نامه درخواست ارائه شده ما از سمت آقای مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی پیگیری شود.

نظر شما